Eindelijk beren!!! - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Antwan en Karin - WaarBenJij.nu Eindelijk beren!!! - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Antwan en Karin - WaarBenJij.nu

Eindelijk beren!!!

Door: Antwan en Karin

Blijf op de hoogte en volg Antwan en Karin

08 September 2006 | Verenigde Staten, Cody

Tot nu toe is Amerika een schitterend land met een prachtige natuur.
Na ons bezoek aan Dinosaur N.M. waar we in ons vorige verslag al over hebben geschreven zijn we verder gegaan naar de Flaming Gorge Area, een prachtige rode canyon.
Later die dag kwamen we aan bij Salt Lake, niet Salt Lake City want steden zijn niet zo aan ons besteed maar naar een klein eilandje midden in het grote zoutmeer. Op dit eiland leven grote kuddes in het wild levende bizons welke op de weides langs het strand heerlijk aan het grazen waren.

Hierna stonden de Nationale Parken Grand Teton en Yellowstone op het programma.
Grand Teton is een klein park dat in het teken staat van een stijl, uit het laagland oprijzende bergketen.
Vanuit elk denkbaar punt is deze bergketen dan ook te zien.

Na Grand Teton ging de reis verder naar Yellowstone. Dit park is tot nu toe het hoogtepunt van onze reis.
Het grootste deel van het park staat in het teken van thermische activiteiten. Dit zorgt voor de meest prachtige poelen vol met gloeiend heet water in alle denkbare kleuren. Dit wordt veroorzaakt door mineraalafzettingen en verschillende micro-organismen. Naast deze poelen zijn er vele (spuitende) geisers, stomende gaten in de grond, kleurrijke stroompjes en kalksteenterrassen. Hier hebben we 2,5 dag doorgebracht en naast de vele diersoorten zoals bizons, herten, elken en elanden hebben we hier zelfs beren gezien.
Deze keer geen angstig beertje langs de kant van de weg, maar een moeder met 2 kinderen waar we een uur lang van konden genieten.
Op weg naar onze camping stond er opeens een grote groep mensen langs de kant van de weg. De parkranger zei dat er elanden te zien waren, maar dat er 6 mijl verderop beren zaten. Dit vonden wij natuurlijk veel interessanter en als een echte Michael Schumacher legden wij de 6 mijl af.
We hadden ons nog niet zo hoeven haasten aangezien de beren nog heerlijk in een boom lagen te slapen. Nadat een van de kleine beertjes wakker was geworden en met grof geweld zijn broertje of zusje en zijn moeder had wakker gemaakt liepen ze op slechts enkele meters afstand van ons de weg over. In het struikgewas hebben ze heerlijk gegeten en gespeeld tot ze na een half uurtje besloten dat de voorstelling was afgelopen en zij het bos in renden.

Nu zijn we in Cody, een westernplaatsje wat geheel in het teken staat van de westernheld Buffolo Bill.
Gisterenavond hebben we hier een bezoek gebracht aan de Cody Gunfighters. Volgens de reisgids en de brochure een show die de tijd van het wilde westen doet herleven. Volgens ons gewoon een zeer slecht gespeeld toneelstukje met schotenwisselingen.

Vandaag hebben we een kort bezoek gebracht aan een oud westerndorp dat het wilde westen wel deed herleven.

Vanavond gaan we nog een bezoek brengen aan een rodeoshow waarna we morgen verder reizen naar The Big Horn Mountains.

p.s. Voor de verandering konden we de foto's nu eens wel meteen plaatsen.

• 08 September 2006 - 22:00

Ad En Gerry:

Hoi Antwan en Karin.Er is heel wat te beleven lees ik wel,kijk maar uit voor de Beren,maar het lijkt me wel prachtig zo dicht bij de natuur wat een natuur gebieden zijn er toch op deze aardbol.Jullie vallen van de ene verbazing in de andere.Geniet ervan.groetjes

• 09 September 2006 - 10:00

Ad En Riky:

Geweldig, echt geweldig die foto's en zoals jullie al schrijven zijn de foto's van het Yellowstonepark prachtig. Misschien nog wel mooier dan Nieuw Zeeland maar daar doet het ons wel meteen aan denken, (en dat was al zo mooi).

Geniet maar weer verder, wat is het toch bijzonder dat je dat zo allemaal kunt beleven.
    Groetjes en een dikke kus van ons.

• 09 September 2006 - 10:58

The Friends:

Ben haast jaloers, op dat tafereel met die beertjes en bizons ... Lijkt me heel 'bizonder' hahaha....

• 09 September 2006 - 17:37

Rida En Frans:

Volgens ons zijn jullie heel fijn aan het genieten van jullie rondreis. Ziet er ook allemaal zeer mooi uit. En prachtige foto's hebben jullie gemaakt. Ik heb er al een gebruikt voor een achtergrond op de computer. Zijn te mooi om er niets mee te doen. Nog heel veel plezier.

• 10 September 2006 - 09:32

Anny Wim:

Hoi Kinders

Geweldig mooi, vooral die beren, geniet ervan, maar wees wel voorzichtig, voor de grote boze beer

Groetjes Anny Wim

p.s waar is de foto van jullie zelf

• 11 September 2006 - 14:32

Jan:

mooi joh , ik mis de aktie fotos in het westerndorp jullie samen met een western pak aan ,geniet maar lekker , wij gaan gewoon door met werken en in het weekend gaan wij de BELGIE mountains in......doe en geniet er maar van !!!!!

• 12 September 2006 - 08:34

Noud En Agnes En Kids:

hoi Karin en Antwan. ik heb zojuist alle foto's van jullie bekeken.wat een geweldig mooie natuur hebben jullie daarop vastgelegd. geniet er maar van, want dit zie je in Uden niet. ( hier ook niet. )
    doei en heel veel groetjes van ons.

• 13 September 2006 - 17:10

Carlijn En Robbert:

Hoi, eindelijk doet onze computer het weer en hebben we een snelle internet verbinding. Dus vanaf nu gaan we jullie ook volgen. Dus toch naar Cody gegaan!!! Volgens die amerikaan die wij spraken was het geweldig!! Niet dus.
    Geniet van de rest van de USA. Groetjes Carlijn en Robbert