Canada uit, de VS in. - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Antwan en Karin - WaarBenJij.nu Canada uit, de VS in. - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Antwan en Karin - WaarBenJij.nu

Canada uit, de VS in.

Door: Antwan en Karin

Blijf op de hoogte en volg Antwan en Karin

02 September 2006 | Verenigde Staten, Vernal

Na 2 dagen met slecht en regenachtig weer (lijkt Nederland wel) konden we eindelijk weer iets gaan doen.
We zijn naar de bloemrijke bergweides van Mount Revelstoke geweest waar we een wandeling hebben gemaakt.

Tot onze schrik kwamen we op de camping erachter dat onze camper helemaal niet zo groot was. Er stonden hier zelfs hele bussen en caravans zo groot dat ze moesten worden aangetrokken door vrachtwagens.

Nadat we de bergen achter ons hadden gelaten kwamen we aan in het warme grensgebied met de VS. We stonden hier op een heerlijke camping tussen de fruitgaarden (appels, pruimen, peren, de kersen waren net geplukt) waar we natuurlijk een kijkje en kiekje hebben genomen.
In het plaatselijke wetlandgebied hebben we met een gids een kanotocht gemaakt. Hiervoor hadden we een uur uitgetrokken, maar door het vele ronddrijvende riet was onze weg terug afgesloten waardoor we ons een tijd lang met behulp van onze spierkracht en peddels door het riet moesten duwen. Het ontspannende kanotochtje werd zo een pure survival.

In het verderop gelegen Osoyoos ligt het enige stuk woestijn dat Canada rijk is. Ook dit moesten wij natuurlijk gezien hebben en d.m.v. een wandeling met gids zijn we veel te weten gekomen over de flora en fauna van dit landschap. De temperatuur vergrootte het echte woestijngevoel. Ook kregen we hier de verklaring voor de heiige lucht die ons al enige dagen een raadsel was. Ondanks de warme temperaturen en wolkeloze lucht hing er een waas over het landschap. Net over de grens in de VS is al ruim een maand een zeer grote bosbrand aan de gang die al meer dan 60.000 hectare bos in lichterlaaie heeft gezet. Ondanks de hulp van vele brandweerlieden en specialisten uit de hele wereld is de verwachting dat de brand niet onder controle is voor oktober. De rook van deze bosbrand is tot in de wijde omgeving te zien en veroorzaakt de waas over het landschap.
Dit kregen we te horen van de Canadezen die erg vriendelijk en behulpzaam zijn en altijd in zijn voor een praatje. Ze willen minimaal 2 dingen van je weten: Waar kom je vandaan en hoe vind je Canada?

Eenmaal in Vancouver hebben we onze laatste dag in Canada gebruikt om deze stad te bezichtigen. Op een lekker luie manier, met de hop on hop off bus, hebben we een goed beeld gekregen van deze grote stad waar historische en moderne gebouwen gebroederlijk naast elkaar staan.

Een dagje vliegen, met de bijbehorende Amerikaanse veiligheidsmaatregelen bracht ons in Denver, het startpunt van onze rondreis door de VS.
Het landschap gaf al snel een heel ander beeld dan we in Canada gewend waren.
De bossen en bergen werden ingeruild voor een dor uitgestrekt landschap. Onze eerste kennismaking met dit (hopelijk) prachtige land was het Dinosaur National Monument. Het park dankt zijn naam aan de vele dinosaurusskeletten en fossielen die hier in het honderden miljoenen jaren oude landschap zijn gevonden. Voor ons was vooral de canyon en het ruige gebied eromheen de moeite van het bezoeken waard.

Aangezien we nu gewend zijn aan het rijden in een camper van 7,5 meter hebben we er nu een gekregen van 9 meter wat ons comfort nog verder verhoogt.

• 02 September 2006 - 17:14

Anny Wim:

Hallo Antwan en Karin

IK ben alweer de eerste, je ziet wel hoe ik naar jullie berichtje uitkijk, heel mooi jullie verhaal geniet nu maar weer lekker van Amerika, ik hoop dat het net zo mooi is als Canada, want dat vond ik van de foto's heel erg mooi , stuur ook een keer een foto van jullie zelf, dan kan ik zien of jullie er nog gezond uit zien

Groetjes Anny Wim

• 02 September 2006 - 17:40

Sandra:

Hallo!

Leuk, op naar het volgende land! Ik ben benieuwd wat jullie van Amerika gaan vinden en hoe jullie de Amerikanen ervaren. Houd ons op de hoogte!

Groetjes, Sandra

• 02 September 2006 - 20:56

Riky En Ad:

Een mooie afsluiting van Canada, maar wat een grote bosbrand, waardoor de lucht voor jullie er zo heiig uitzag.
    De foto's waren heel bijzonder om te bekijken.
    Wat een enorme camper in Amerika, negen meter lang als je elkaar maar niet kwijtraakt.
    Het Amerikaanse avontuur zal ook wel bijzonder worden, wij zijn benieuwd.

Groetjes, Riky en Ad

• 02 September 2006 - 21:33

The Friends:

Heeje... zouden jullie arme brandweermannen niet 's een handje gaan helpen? In plaats van maar op vakantie te gaan... Gooi die camper vol met water (daar past nu tenslotte 2 1/2 meter meer water in ;-) ) en haast je naar die bosbrand! Foei!! Doei!

• 02 September 2006 - 21:35

De Vrents:

ehm... sorry rekenvautje... 1 1/2 meter...

• 03 September 2006 - 11:41

Penny:

Jeetje wat gaat het snel zeg! Ik had pas toen ik het stukje las in de gaten dat er al 3 weken (bijna 4) voorbij zijn sinds jullie vertrek! Heel veel plezier in de VS, en met verstoppertje spelen in de camper ;)...

• 03 September 2006 - 12:18

Moon:

hallo antwan en karin
    Veel plezier in Amerika.
    Fotos zijn super mooi!!
    Van Denver gaat de reis naar???
    Hebben ze in amerika ook een mac drive voor de grote campers?
    gr moon

• 04 September 2006 - 14:53

Jan:

hey , reizigers , nog maar 3 weken daar , het is net of jullie al langer weg zijn , geniet maar lekker, ben benieuwd naar wat fotos van amerika , doe af en toe wat bij jullie in huis knutselen en wat in de tuin werken , het weer is hier niet zo veel en je weet het , ik ga ook vaak naar het buitenland....belgie....
    luitjes tot de volgende keer

• 05 September 2006 - 05:49

Anny Wim:

Prachtig die foto's
    geniet ervan

Groetjes Anny Wim

• 05 September 2006 - 08:58

The Friends Again:

Jeetje wat een lelijke foto's...

• 05 September 2006 - 08:59

The Friends Again 2:

;-)

• 05 September 2006 - 11:06

Jan:

mooi joh

• 07 September 2006 - 13:41

Gerard En Anny:

vooral het dinausaur national park maakt geweldige indruk. fantastisch ook die foto's. wij hebben dus nog heel veel gemist in onze tijd in amerika.
    groetjes