De bergen in - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Antwan en Karin - WaarBenJij.nu De bergen in - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Antwan en Karin - WaarBenJij.nu

De bergen in

Door: Antwan en Karin

Blijf op de hoogte en volg Antwan en Karin

21 Augustus 2006 | Canada, Ottawa

Zaten we ons vorige verslag nog op Vancouver Island, nu hebben we alweer 1,5 week bergen achter de rug, ofwel de Rocky Mountains.

We zijn begonnen in Whistler waar we de 2.182 meter hoge top van de gelijknamige berg hebben bedwongen. Niet te voet natuurlijk, dat zou iets te veel van het goede zijn, maar met de skilift. Dit maakte het uitzicht er niet minder om, we genoten hier dan ook met volle teugen van. Vierhonderd meter onder de top hebben we nog een mooie wandeling gemaakt.
Vanuit Whistler zijn we in 2 dagen tijd door het steeds droger en dorrer wordende landschap naar het Well's Gray Park gereden. Dit park staat vooral bekend om zijn watervallen en deze hebben we dan ook allemaal bezocht.

Na het Well's Gray Park was het tijd voor wat velen het hoogtepunt van hun vakantie in Canada noemen: Jasper en Banff National Park. Voordat we in Jasper aankwamen maakten we nog een korte tussenstop bij de Rearguard Falls. Hier stort de turqoise Thompson River zich trapsgewijs enkele meters naar beneden. Aangezien de zalmtrek net begonnen was zagen we hier zalmen, die tot wel 22 kg. zwaar kunnen worden, tegen de waterval omhoog springen. Dit is echt een heel mooi gezicht en het was jammer dat we niet enkele weken later waren. Tijdens de grote zalmtrek springen honderduizenden zalmen hier tegen de waterval omhoog.

In Jasper stonden we op een camping in een bosrijk gebied waar de wapitiherten overal tussen de campers liepen, lagen en aten. In de omgeving van Jasper hebben we een bezoek gebracht aan de Maligne Canyon, een smalle canyon waar de rivier de rotsen tot ruim 50 meter diep heeft uitgesleten.
Na de Maligne Canyon stond het Maligne Lake op het programma. Hier hebben we een boottocht op het meer gemaakt met een stop bij Spirit Island, een klein eilandje met een groepje sparren tegen de achtergrond van een azuurblauw meer omringd door bergen. Maar ook de mooie omgeving van Jasper moeten we achter ons laten om onze weg te vervolgen over de Icefields Parkway. Deze 230 km. lange weg dwars door de Rocky Mountains is de mooiste van Canada en volgens velen zelfs de mooiste van de wereld. Of het daadwerkelijk de mooiste van de wereld is weten we niet aangezien we niet alle wegen van de wereld hebben bereden. Ontzettend mooi is hij in ieder geval wel. De weg leidde ons langs talloze uitzichten op bergtoppen, gletsjers, meren en watervallen. Sommige direct langs de weg en sommige te bereiken via korte wandelingen.

Aan het eind van deze weg kwamen we aan bij Lake Louise en Moraine Lake. Lake Louise is het drukst bezochte meer van Canada (en dat is te merken ook), maar ons inziens is Moraine Lake vele malen mooier. Op weg naar het meer zagen we ook onze eerste grizzlyberen. We kwamen de bocht omrijden en daar zaten ze, 2 grizzly's langs de kant van de weg. Waarschijnlijk waren zij net zo bang van ons als wij van hen want ze schoten meteen de struiken in waarna we ze niet meer zagen.
In Banff hebben we de omgeving verkend met wat korte wandelingen naar meren, een canyon, de Hoodoos (witte kalkstenen pilaren aan de rand van een rivier) en natuurlijke ijzerrijke bronnen die de omgeving rood of okergeel kleurden.

Nu zitten we in Fairmont Hotsprings waar we dadelijk een duik gaan nemen in de minerale bronnen.

Voor de geïnteresseerden: onze camper is nog heel en er is niets bijzonders meer mee gebeurd!

• 22 Augustus 2006 - 06:01

Anny Wim:

Ha,,, nu ben ik de eerste
    Heel mooi jullie verhaal, ik ben heel benieuwd naar de foto's geniet maar lekker. groetjes
    Anny Wim

• 22 Augustus 2006 - 06:32

Reinout:

Ha die Antwan en Karin

Klinkt allemaal wel goed hoor! Ben stiekum best een beetje jaloers. Hier is het k-weer en ben ik gewoon hard aan het werken. Duidelijk minder stoer!

Heel veel plezier en groet

Reinout

• 22 Augustus 2006 - 08:24

The Friends:

Op deze manier 'zien' wij toch ook heel wat van de wereld!
    Wij zijn eergisteren ook in een National Park geweest, hoor. En wel de Hoge Veluwe... ôk mooi...
    Wildlife had er volgens de brochures moeten zijn, maar meer dan een enkele huismus en twee vlinders hebben we niet gezien. Hopelijk is jullie reis wat interessanter (maar zo te lezen lukt dat al aardig).

Groetjes,

H & T

• 22 Augustus 2006 - 08:27

Nog Een Keer The Friends:

Oh ja... mooie ansichtkaarten... ehhh... foto's trouwens!

• 22 Augustus 2006 - 09:58

Penny:

Wauwwwwww.... Het klinkt allemaal zo mooi, dat ik steeds meer het idee krijg zelf ook ooit zo\'n reis te moeten maken. Niet willen, maar echt moeten, want ondanks jullie reisverslag mis ik echt iets geloof ik ;)

• 22 Augustus 2006 - 10:20

De Bakkertjes...:

Heeey Vakantiegangers / Wereldreizigers,

Zo te LEZEN gaat alles lekker daar, maar nu willen wij 't ook graag ZIEN! Ja, ja, veel eisende mensen hier aan de andere kant van de wereld. ;)

Of te wel...
    Waar blijven de foto's en dan bedoelen we niet die MOOIE foto's maar meer de foto's van jullie in actie, zoals "de verkeersboete onder de ruit", "Romantisch ontbijtje op bed voor Karins verjaardag", "Met de plee-rol onder de arm naar de hokjes" en meer van dat soort LEUKE foto's... :)

Jah, meer nieuws is er hier ook niet. Zoals je hierboven ook al kunt lezen is iedereen hier "druk" aan het werk met dit Hollandse K-weer... Saai hè!

Doei!

Vincent en Walter

• 22 Augustus 2006 - 16:06

Anne:

Weinig aan toe te voegen, maar leuk om zo van jullie avonturen mee te mogen smullen.

• 22 Augustus 2006 - 17:05

Jan:

he..janssens....het zal daar zeker mooi zijn dat geloof ik best...hier ook met dat klote weer , maar waar blijven de avontuurlijke fotos ? we zien het wel een keer , tenslotte ga je nog niet naar huis , niet dan !! met dit rotte weer heb ik wat bij jullie geklust....
    doei doei en tot ??????

• 22 Augustus 2006 - 20:53

De Fotograaf:

Onderschrift bij de foto "Onze camper"

Kijk Karin... je moet in de lens kijken, niet je rug laten zien... Zelfs het wild snapt het...

:O

Groetjes
    Anny

• 23 Augustus 2006 - 10:54

Jan:

mooi , heel mooi , geniet er maar van , campertje !!!!

• 23 Augustus 2006 - 14:01

Miranda En Suzanne:

Wauw wat een prachtige foto's hebben jullie!! We hebben met open monden zitten kijken. Wij wensen jullie nog heel veel plezier en blijven jullie volgen! Groetjes je rabo collega's uit driel Miranda en Suzanne.

• 23 Augustus 2006 - 18:14

Chairo Quevedo Espinosa:

hallo antwan en karin
    alles goed met jullie?
    ik heb jullie gemiss
    geniete maar van jullie vakantie.

groetjes
    chairo en
    stiward

• 23 Augustus 2006 - 19:47

Chantal,René En Jasper:

Wat is het daar prachtig, echt geweldige foto\'s, leuk om jullie zo te volgen. veel plezier nog en voorzichtig met dat bakbeest,wat een ding zeg die camper van jullie !!!!
    gr chantal

• 24 Augustus 2006 - 14:01

Ad En Riky:

Geweldig, wat is er toch veel moois te zien op de wereld, nu nog het er naar toe kunnen gaan, maar jullie zijn van die bofkonten.
    Wij gunnen jullie het van harte en beleven het hier mee door die mooie foto's en het reisverslag.
    Geniet ervan, liefs

• 24 Augustus 2006 - 17:36

Simon & Judith:

Hey samen,
    ziet er allemaal echt super gaaf uit. Gelukkig maar dat wij niet zo snel jaloers zijn (werken is ook best leuk hoor).

Tot snel, Gr.
    Simon & Judith

• 24 Augustus 2006 - 19:45

Mortelse Kammetjes:

Ha die Karin en Antwan,

Het is je geraaien ook dat jullie die camper heel houden. Want hij (of zij) moet heel wat kilometerwerk verrichten.
    Tjeetje wat hebben jullie al veel bezocht. Het verhaal is zeer aantrekkelijk. Het nodigt uit om al dat moois ook eens te bezoeken.
    wij wensen jullie nog heel veel moois op jullie weg.

Ook namens Frans, Gijs en Teun
    Rida

• 26 Augustus 2006 - 16:21

Lianne:

Hoi leuk om jullie berichten te lezen. Ik herkende bijna de gehele ronde die jullie gemaakt hebben. Alles gaat goed in Veghel er staat weer een Karin voor de klas dus dat ik makkelijk voor mijn slechte geheugen (en nu helemaal met mijn zwangerschapsdementie). Ik hoop jullie je enorm vermaken ne geniet van al het moois om je heen. Veel groetjes Lianne

• 27 Augustus 2006 - 10:07

Hilde:

hallo

Ik vond de berichtjes heel erg leuk, de foto's waren ook heel erg mooi. Nog een hele fijne reis verder.

groetjes Hilde

• 29 Augustus 2006 - 14:42

Gerry:

Hoi Antwan en Karin,Nou het verhaal wordt steeds mooier,het lijkt wel een sprookje.Wat een belevenis.Geniet ervan en ik blif het volgen heel leuk.Ook de groetjes van Ad.hou doe Gerry

• 31 Augustus 2006 - 09:43

Gerda En Jan:

Aangezien wij maar een korte vakantie (in vergelijking met die van jullie) hebben gehad en gisteren pas thuis zijn gekomen, lezen we nu pas de verhalen. Die natuur lijkt me geweldig, maar zo ver weg!
    Nog heel veel plezier, een goede reis en we blijven jullie volgen.
    Groetjes van Jan en Gerda.

• 02 September 2006 - 10:06

Gerard En Anny:

ook wij zijn net terug van dezelfde vakantie als jan en gerda. wij hebben het geweldig gehad en hopen dat dat bij jullie ook zo zal zijn, maar eigenlijk twijfelen we daar niet aan. jammer dat jullie de bruiloft van mariken en barg misten. het was een geldig paar!
    groetjes
    anny

• 04 November 2006 - 14:27

SANDY:

HOI KARIN EN ANTWAN
    WAAR BEN JIJ NU DAT WIL IK WEETEN IK EERDAAGIS OP VAKANSIE NAAR DE CEMPIN DAT IS ET LUEK WANT IK ZIT NIKS ALEEN MAAR BEL PAPA MAAR IK WIL OK MET MAMA EN SERGIO EN ILONA STEFANIE DAT IS UN KEER VOOR MIJN LUEK IK VIN NIET LUEK DAT IK DE HEEL TET BEJ DE VAKANSIE BEJ PAPA MOET ZIT IK WIL UN KEER MET MAMA EN SERGIO ILON EN FRANSWA DAT IS WEL UN KEER LUEK VOOR MIJN DAN ZIT NIET ZOO BEJ PAPA IK WIL OK UN KEER UIT GAAN MET MAMA OK IK ZIE AW FAN DE WEEK WEER JIJ OKEEK DOEI DIKKEN KUS VAN SANDY