Australië, Tropische hitte en bromvliegen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Antwan en Karin - WaarBenJij.nu Australië, Tropische hitte en bromvliegen - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Antwan en Karin - WaarBenJij.nu

Australië, Tropische hitte en bromvliegen

Door: Antwan en Karin

Blijf op de hoogte en volg Antwan en Karin

07 November 2006 | Australië, Airlie Beach

Na een lange vlucht vanuit San Francisco kwamen we rond 6.00 uur 's ochtends aan in Sydney. Helaas regende het hier en vertrok onze doorvlucht naar Darwin pas om 19.30 uur. Onze eerste dag in Australië hebben we dan ook doorgebracht op het vliegveld van Sydney en dit hebben we dus zeer uitgebreid verkend. Gek genoeg hebben we ons deze dag toch nog goed vermaakt met lezen, puzzelen en zeer vele potjes skip bo spelen. Uiteindelijk kwamen we ruim na middernacht aan in Darwin waar de tropische hitte ons al snel tegemoet kwam.

In de omgeving van Darwin hebben we gedurende 6 dagen een eerste idee gekregen van de outback van Australië. Deze prachtige puur natuur bestemmingen kenmerken zich vooral door een mix van dorre begroeiïng, watervallen, kreken en poelen en dat alles in een decor van roodachtige rotsen. Verder hebben we hier veel mooie vogels gezien alsook onze eerste kangaroes en wallaby's. Nu klinkt het allemaal ontzettend mooi en dat is het ook zeker, een van de nadelen is echter dat het kwik om 9.00 uur 's ochtends de 35 graden al ruim gepasseerd is. Naast de ontzettend warme temperaturen zijn er ook nog de bromvliegen. Op het moment dat je één stap uit de auto zet komen de eerste je al opzoeken. Als je geluk hebt zoemen ze slechts rondom je oren maar in de meeste gevallen zitten ze in je oren, je neusgat, op je lippen en (bijna) in je ogen. Degene die daar geen plaats kunnen vinden, en dat zijn er heel wat, zoeken elke andere willekeurige plek op je lichaam op om daar lekker te gaan zitten kriebelen. Dit betekend dus dat je soms meer bezig bent met de vliegen dan met de mooie natuur om je heen.

Vanuit Darwin zijn we richting Cairns gevlogen in het noordoosten van Australië en het centrum van het groene en natte tropische noorden. In Cairns sloeg de schrik ons om het hart. We hadden ze al eerder zien rijden gedurende onze eerste week in Australië (toen we zelf nog in een auto reden), maar nu kregen we er zelf een: een hightop camper. Wat een smurfenmobiel! Op een woonoppervlakte van 3,5 m. bij 1,5 m. hebben ze het voor elkaar gekregen een keukentje te plaatsen met koelkast en magnetron en een zitgedeelte wat 's avonds omgebouwd moet worden tot bed. Verder zijn we in het gelukkige bezit van 5 laatjes en 2 kastjes waar we al onze spullen in op moeten bergen. En wonder boven wonder na 3 uur passen en meten, inladen en weer uitladen, is dat nog gelukt ook!

Vanuit Cairns zijn we nog wat verder noordelijk getrokken, de tropische regenwouden in. Hier hebben we enkele dagen gewandeld in een druipende, natte en groene omgeving.
Op dat moment kreeg Antwan last van zijn buik en bleek hij een darmontsteking te hebben. Dit heeft ons een week in Cairns gehouden voordat hij weer fit genoeg was om verder te trekken. Toen gingen we doen waarvoor iedereen in Cairns is: snorkelen op het Great Barrier Reef. Tijdens een dagtocht over het prachtige azuurblauwe water van de koraalzee, slechts afgewisseld door een enkel verlaten zandeilandje hebben we 2 delen van het rif bezocht en zagen we tussen het koraal de meest mooie en felgekleurde vissen. Er zwom zelfs tot 2 maal toe een grote zeeschildpad onder ons door.

Vanuit Cairns zijn we via de Atherthon Tablelands richting het zuiden getrokken. Dit mooie heuvelachtige gebied net buiten de kust kenmerkt zich door de vele watervallen gelegen in een groene tropische omgeving. Verder vind je hier veel mooie vogels en vlinders.

Op dit moment zitten we bij de Whitsunday eilanden aan de oostkust van het land. Om een beeld te geven van de Whistunday eilanden: stel je wat druilerig weer voor, grauwgrijze stranden, dus zoiets als onze waddeneilanden, maar dan het volledig tegenovergestelde. Heerlijke temperaturen, prachtig helderblauw zeewater en met palmbomen omzoomde spierwitte stranden. Dat zijn zo'n beetje de Whitsunday eilanden en hier hebben we de afgelopen 2 dagen doorgebracht. De eerste dag luierend aan het strand met een cocktail in de hand en de tweede dag cruisend op een zeiljacht. Kortom: genieten.

Na 3 weken Australië is onze eerste conclusie van het land dat het mooi is, afwisselend, ontzettend warm, alle soorten ongedierte kent die je maar voor mogelijk houdt en dat de mensen ontzettend vriendelijk zijn. Daarom sluiten we bij deze af met de typische Australische uitspraak: No worries and see ya!

• 07 November 2006 - 06:23

Jan:

leuk wat van jullie te horen en te zien , het is hier nu 7 uur en ik moet gaan werken , dat is iets wat jullie even niet weten wat dat is , het weer is hier MMMMM 10 gr. geniet er maar lekker van !! de ene keer een grote camper en nu een kleine , is leuk man , het gevoel van CAMPEREN , janssens tot mails en BLIJF GEZOND , de groeten van de OUWE !!ga vanmiddag even in jullie thuin werken

• 07 November 2006 - 06:50

Anny Wim:

Hallo kinders,
    fijn om weer iets van jullie te horen, en jawel een echte foto erbij, geniet maar weer lekker en tot horens
    groetjes Anny Wim

• 07 November 2006 - 10:50

De Bakkertjes:

Hehe, eindelijk ook een fotoooow van jullie samen... :p

Doeiiii en veel plezier DownUnder!

• 07 November 2006 - 11:37

Jan:

tuin,,,,zonder H,,,,was vroeg vanochtend !!!
    doei doei

• 07 November 2006 - 12:18

The Friends:

Sjongejonge, wat hebben jullie het weer zwaar zeg... het zal wel moeilijk zijn iedere dag je bed uit te komen om al dat moois te bekijken, pffff....

Wij daarentegen hebben het behoorlijk relaxed: wij houden ons voornamelijk bezig met de keuken afmaken (éindelijk!), nieuwe vloer, nieuwe keukenvloer, buffetkast schilderen (yep de piano is eruit!), deuren, tafels, verwarmingsopbouw en andere zooi opknappen en nog veeeeeeeel meer.... maw jullie herkennen ons huis niet meer terug als jullie eindelijk weer eens een keertje in de werkelijkheid terugkomen.

Maar tot die tijd: geniet er nog maar even lekker van, want jullie zijn al over de helft!! ;-) :-D

Doei doei!

• 07 November 2006 - 18:31

Riky En Ad:

Wat een schitterende natuurfoto's en dan te bedenken dat reizen voor sommigen zwaar is (ha,ha).
    Dat smurfmobiel is wel anders dan julie gewend waren, maar je moet het er toch mee doen.
    Het snorkelen was wel een fantastische beleving en zelfs de herstelde Antwan kon daar van genieten.

Groetjes, Riky en Ad

• 07 November 2006 - 18:38

Monique Van Gestel:

he antwan en karin,nieuwtje ruud is vader geworden van een dochter Tatum.Wederom weer schitterende fotos en leuk om een foto van jullie zelf te zien!Geniet lekker samen want ja werken komt weer elke dag dichterbij. gr moon

• 07 November 2006 - 21:04

Gerda En Jan:

Hallo Karin en Antwan.
    Wat een geweldig mooie foto's hebben julllie weer gemaakt. Hier schuilt een echte natuurfotograaf achter.
    Nog heel veel plezier op de rest van jullie reis. Groetjes.

• 10 November 2006 - 21:17

Kammen Uit De Mortel:

Die vliegen dat lijkt ons echt een minpuntje. Maar jullie foto`s getuigen hier absoluut niet van. Wat een prachtige loepscherpe plaatjes. De kleuren van de vogels lijken bijna nep.
    Fijn Antwan dat jij weer opgeknapt bent. Het kleine campertje was wel lastig zeker.
    Nog heel veel fijne reisdagem.
    Groetjes van ons alle vier.

• 11 November 2006 - 12:26

Penny:

Wederom een reisverslag en foto's om jaloers op te zijn, alleen zou ik niet met Antwan hebben willen ruilen voor een darmontsteking... Maar gelukkig weer opgeknapt en vrolijk verder, zoals duidelijk te zien is op de foto! Enjoy!

• 12 November 2006 - 12:34

Peter En Mieke:

leuk om weer eens wat te zien en te lezen over jullie. Jullie hebben zo te zien een schitterende reis. Vooral het verhaal over het ongedierte in Australie zullen we zeker aan Mijke, onze dochter, vertellen. Zij vertrekt in december die kant op. Nog heel veel reisplezier
    Peter en Mieke

• 14 November 2006 - 08:05

SImone Uit SO3:

Hallo, ik wil even laten weten dat de foto's grandioos zijn. geniet er nog maar lekker van en de groetjes van alle leerlingen uit groep SO3.
    doei doei.