Van +30 naar -30, van zeeniveau tot 4900 m. hoogte - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Antwan en Karin - WaarBenJij.nu Van +30 naar -30, van zeeniveau tot 4900 m. hoogte - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Antwan en Karin - WaarBenJij.nu

Van +30 naar -30, van zeeniveau tot 4900 m. hoogte

Door: Antwan en Karin

Blijf op de hoogte en volg Antwan en Karin

13 Juli 2010 | Bolivia, Sucre

De eerste dagen met ons bezoek werden doorgebracht in een prachtige omgeving terwijl we ondertussen bijpraten over de familie thuis en over onze ervaringen tot nu toe.

We wisten al dat Chili mooi was maar de eerste dagen in de omgeving van San Pedro de Atacama overtroffen al onze verwachtingen. We zagen meren (sommigen nog bevroren) in de meest schitterende kleuren, prachtige landschappen, zoutmeren, flamingo’s en mooie weerspiegelingen in het water. Ook bezochten we de Tatio geisers met verschillende soorten geisers zoals stoomgeisers, borrelende geisers en moddergeisers. Het bezoek was helaas zeer koud aangezien we voor zonsopkomst al aanwezig moesten zijn en zo stonden we dus bij -20 graden te wachten op de zon die ons zou verwarmen. Het was echter wel het wachten waard.

Het laatste land dat we deze reis aan ons lijstje toe kunnen voegen is Bolivia. In Bolivia maakten we nog meer kennis met de ijzige kou en het was zelfs zo erg dat het water dat onze gids bij zich had in de auto bevroren was.
We bezochten in Boliva meren, zagen rotsformaties, reden door desolate landschappen en zagen we vele lama’s en vicunas en dit alles op een hoogte van meer dan 4000 meter. Een van de belangrijkste redenen om naar Bolivia te gaan was Salar de Uyuni, een van de grootste zoutvlaktes ter wereld. Op deze vlakte is het zout wel 6 tot 10 meter dik en overal waar je om je heen kijkt is het spierwit. De enige afwisseling in deze vlakte is de structuur van een honingraat. De nachten in dit gebied zijn zeer koud, soms wel -30, maar daardoor krijg je wel zeer heldere hemels met vele sterren en overdag strakblauwe luchten.

Op de vlakte bezochten we ook nog de eilanden Incahuasi en het viseiland. Op laatstgenoemde komt natuurlijk geen vis voor maar vanuit de lucht heeft het eiland de vorm van een vis. Op beide eilanden komen vele cactussen voor die, met de witte zoutvlakte op de achtergrond, prachtige plaatjes opleveren.

Aan de rand van de zoutvlakte overnachten we in één zeer bijzonder hotel: het zouthotel. In dit hotel is (bijna) alles van zout gemaakt. Zo hebben ze muren, bedden, tafels en stoelen van zout. Wij vonden het erg bijzonder om hier een nachtje door te brengen.

Wat echter wel vervelend was is dat radio en televisie in dit gebied een onbekend fenomeen zijn waardoor we de WK finale tussen Nederland en Spanje hebben moeten missen. Het oranje shirt dat Antwan de gehele dag aanhad heeft helaas ook niet mogen helpen want uiteindelijk kregen we dan toch het bericht dat Nederland de finale heeft verloren. Over 2 jaar, met de Europese Kampioenschappen, zullen we zorgen dat we thuis zijn zodat we de finale niet hoeven te missen.

Onze volgende bestemming is Argentinië waar we onze reis zullen beginnen in Salta. Wij hopen dat het net zo mooi zal zijn dan onze afgelopen tijd in Chili en Bolivia .

• 12 Juli 2010 - 23:17

Harold & Tamara:

Jullie kregen in dat zouthotel zeker wel een gepeperde rekening? Of doen ze daar niet zo flauw? :p

En hebben ze dan wel kaviaar op dat visEIland?

P.S. coole foto van die Antwan-etende Karin! :D

• 13 Juli 2010 - 01:09

Riky En Ad:

Samen met jullie op de hoogvlakte van Bolivia, dat is toch bijzonder.
    De enorme zoutvlakten, de prachtige laguna's en de schitterende bergen.
    Maar wat een temperatuur veschillen, overdag een fijne zon,'s nachts vele graden onder nul.
    Een week geleden zaten wij nog op de zeespiegel en nu 5000 meter hoger.
    Dat is toch wel wennen.
    Maar inmiddels zijn wij gewend aan het leven op
    "hoog niveau". In het gezelschap van deze wereldreizigers gaan wij de komende weken verder.

Liefs van Riky en Ad

• 13 Juli 2010 - 07:41

Anny Wim:

Hé Karin, denk erom je eet mijn zoontje toch niet op he, dat zo jammer zijn.
    Al weer een bijzonder mooi verhaal,en over de foto's zeggen we maar niets, want anders wordt het eentonig.
    Nog heel veel plezier en tot over een maandje

Liefs Anny Wim

• 13 Juli 2010 - 08:23

Jos En Ton:

Laten jullie t.z.t. ook plaatjes zien van het zouthotel? Hoe versteend een cactus?Hier zijn de temperatuur verschillen iets minder tussen dag en nacht maar we wilden warm weer en moeten dus niet klagen. Zelfs enkele heftige onweers- en regenbuien zorgden maar even voor "verkoeling".
    Goede reis door Argentinië.
    Warme groetjes van ons...

• 13 Juli 2010 - 10:12

Gerard En Anny:

ook hier in Finand volgen wij jullie reis. Leuk om de trip nu met zijn 4en te maken.
    Daarom wensen wij jullie een prachtige reis toe hier vanuit het warme noorden.
    Groetjes

• 13 Juli 2010 - 12:07

Ad En Gerry:

Hoi Karin en Antwan weer een heel verslag jullie hoofd moet toch vol zitten van al die mooie indrukken.Die foto jij op een lepel Antwan,nu zou Karin je wel op willen eten,over 25jaar heeft ze misschien spijt dat ze het niet gedaan heeft:)Ik ga alles nog een keer nalezen veel plezier nog,want nu schiet het echt op.groetjes

• 13 Juli 2010 - 16:16

Penny:

O bedoelde je dat met "we gaan zo lekker eten" in je mail! Haha, wel grappig:D.

De foto's zijn bijna onecht, zo bijzonder. Ik kan me haast niet voorstellen hoe het in het echt is, al hebben jullie nog zo'n mooie foto's. Heel bizar, wel heel gaaf!

En jammer van de WK-finale voor jullie, maar aan de andere kant is dat wel beter voor 't hart, zo bloedstollend spannend was het. Maar ach, aangezien we toch geen wereldkampioen zijn geworden hebben jullie dus eigenlijk niks gemist ;).

• 13 Juli 2010 - 18:34

Jan:

heey samen , erg mooie foto,s weer , maar ja , kan het wel iedere keer zeggen , maar het is zo !! het reisverhaal is deze keer wat korter maar ook weer leuk , ja en hier gaat alles zijn gangetje , mooi weer (warm) zit hier te zweten , maar ja ben niks gewend , NIET DAN
    luitjes de mzl en tot het volgende verslag

• 13 Juli 2010 - 19:22

Gerda:

Hoi allemaal.
    Het verslag en de foto's zijn weer prachtig.
    Wij wensen jullie samen nog een paar hele mooie reisweken toe: want eenmaal komt toch een einde aan alles. Heel veel plezier en groetjes van Jan en Gerda.

• 13 Juli 2010 - 19:37

Sandra:

Wow, de Salar de Uyuni!!! Niet alleen heel mooi, maar ook bijzonder door de strakblauwe lucht in combinatie met de ijzige kou. Dat levert prachtige plaatjes op!
    Nu zijn jullie onderweg naar mijn favoriete land, dus we zijn heel benieuwd naar de belevenissen daar.
    Geniet ervan, samen met papa en mama!!!

Kus,
    Amber, Krispijn en Sandra

• 15 Juli 2010 - 06:34

DalforsCity:

Leuk hoor een beetje analoog "photoshoppen" i.p.v. saai achter je PC-tje een beetje knippen en plakken… Het kost wat tijd, en waarschijnlijk heel veel mislukte foto’s (te hoog, te laag, iets naar links, iets naar rechts…), maar dan heb je ook wat. ;)

Maar van -30 naar +30, pfff… Doe niet zo stoer, dat hebben we hier ook, hahaha. Oké oké oké, wij doen er wel een halfjaartje over, maar toch!

Nou uhm, de mzzl maar weer en tot de volgende keer…

Hejdå,
    Vincent en Walter

Reclame 1 : www.amungegarden.com

Reclame 2 : walter-vincent.blogspot.com

• 15 Juli 2010 - 09:53

Jo:

Hoi Karin en Antwan

Wat hebben jullie een mooi programma uitgestippeld, geniet er nog van en zeker nu jou ouders er ook zijn.
    Heel veel groetjes voor jullie viertjes van Ad en Jo

• 30 Juli 2010 - 07:55

Ad En Gerry:

Hoi Antwan en Karin nu komt het eind echt in zicht en gaat het gewone leven weer beginnen,dat zal best ff wennen zijn na zo,n tijd weg te zijn geweest.Nog bedankt voor de kaart voor Ad zijn verjaardag vond hij leuk,dat jullie zover van huis daar aan denken. Nog veel plezier de laatste weken.Groetjes en een goei thuiskomst.xje Ad en Gerry